Hari ini :
You are not log in? >> Please Login

MAFREL Kelantan Mengadakan Pertemuan dengan SPRM Kelantan

MAFREL Kelantan telah membuat kunjungan hormat ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kelantan di Wisma Persekutuan, Kota Bharu pada 2 Julai 2009 lalu untuk menemui pengarahnya iaitu Encik Mohd Jaafar bin Hj Hussen.

Timbalan Pengerusi MAFREL negeri Wan Abdul Halim Wan Ismail membuat kunjungan hormat tersebut bersama tiga orang lagi exco MAFREL Kelantan iaitu Mohamad Saidy Ismail, Nazri Deraman dan Nurul Anani Mt Nawi.

Selain mendengar tentang peranan SPRM dalam konteks pilihan raya kecil Manek Urai, pertemuan tersebut memberi peluang kedua-dua pihak berkongsi idea dan maklumat tentang pencegahan rasuah. Tuan pengarah SPRM negeri juga disertai oleh dua orang pegawai SPRM yang dalam pertemuan tersebut.

Menurut Pengarah SPRM negeri Kelantan, SPRM turut mengadakan operasi berterusan sempena pilihan raya ini. Namun SPRM mengharapkan orang ramai dapat memberi maklumat yang lebih tepat dan lengkap jika ada sesiapa yang mengetahui mengenai amalan rasuah atau apa-apa yang disyaki mengenainya.

MAFREL mencadangkan SPRM dapat menimbangkan strategi yang lebih proaktif dan menampakkan kehadirannya dalam konteks pilihan raya kecil sebagai langkah pencegahan terhadah rasuah.

MAFREL juga mencadangkan usaha pendidikan yang lebih ketara dan menyeluruh terhadap gejala rasuah di kalangan pengamal politik supaya dapat ditanam kesedaran akan bahaya rasuah kepada masyarakat dan negara tatkala kepemimpinan politik sendiri mengakui rasuah dalam politik semakin serius.

About this entry

Post a Comment

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008